Rama Tours

Manokwari, Swiss Belhotel

Het Swiss Belhotel Manokwari ligt centraal in Manokwari en strijdt in de optiek van reizigers samen met het Aston Niu om de titel ‘beste hotel van de stad’. Overigens vinden wij dat het Aston Niu dit wel wint. Maar bij beiden gaat het niet om luxe hotels, het zijn hooguit middenklasse hotels, 3 sterren ongeveer (officieel 4 sterren). Swiss Belhotel is een keten die veel hotels heeft in het oosten van Indonesië (o.a. Kalimantan, Sulawesi, de Molukken en Papua), met ongeveer vergelijkbare standaard, dus indien u in andere plaatsen heeft verbleven weet u ook wat u hier kunt verwachten: redelijk schone en redelijk nette kamers die ‘van alle moderne gemakken’ zijn voorzien (airco, kluisje, etc.), maar verder geen sfeer of bijzondere decoratie. Zakelijk zou je het ook kunnen noemen. Het ligt aan een vrij drukke weg, maar wel op loopafstand van winkelcentra en restaurants en op slechts 10 minuutjes rijden van de luchthaven.

Kamers

Evenals de andere Swiss Belhotels zijn de kamers hier (92 stuks) onderverdeeld in superior, deluxe en diverse suites, oplopend in grootte en luxe, maar onderling steeds niet heel verschillend. Met een superior of deluxe kamer zit je dus al prima, het is ook vaak maar voor een nacht en niet meer. Deze kamers beschikken over de eerder genoemde ‘alle moderne gemakken’ en grote raampartijen waardoor ze licht zijn. De kamers aan de voorkant hebben uitzicht over de baai en de beboste bergen in de verte. Helaas hebben de kamers geen balkon, dus u geniet hiervan van achter glas.

Faciliteiten

Eten doet u in het Swiss Café, niks mis mee qua eten (maar ook niet heel goed), en ook hier ontbreekt het een beetje aan ambiance. De fitnessruimte is gewoon goed en voorzien van moderne apparatuur. Het zwembad is recentelijk opnieuw betegeld en een goede plek om even af te koelen na een excursiedag in de tropische hitte. Verder beschikt het Swiss Belhotel Manokwari over een kleine spa (met sauna en jacuzzi!), een lounge en natuurlijk ook een karaoke bar, in deze regionen iets waar je bij een hotel van enige statuur niet aan ontkomt (hoe graag je het ook zou willen…).

“Ik help u graag bij het samenstellen van uw unieke rondreis”
Djordy Smits
Reisspecialist
  • Opmerkingen en vragen zijn welkom.

    Wilt u informatie of heeft u een vraag of opmerking? Vul dan onderstaand formulier in en wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.