Hoi Arielle,

We zijn weer terug van onze vakantie en hebben het heel erg leuk gehad! Super mooie omgeving, lieve behulpzame mensen en lekker eten! Alles was top geregeld en mooie locaties, Puri Melakka vonden we echt geweldig!!!

Ik heb hieronder een paar puntjes waar jullie misschien iets mee kunnen voor de toekomst:
We werden op dag 3 van onze reis om 7.30 opgehaald in het hotel om naar een ander hotel gebracht te worden om zo met anderen naar de Taman Negara te rijden. Wij waren om 7.40 in het Instana hotel en hebben daar vervolgens tot 9.15 zitten wachten tot dat de bus vertrok, dit was dus erg ruim genomen en zeker een paar dagen na de lange vlucht is het niet zo lekker om zo vroeg op te staan terwijl het niet nodig is. Van wachten wordt je zo lui haha..

Aangekomen bij de Taman Negara ( +/- 12u) moesten we nog 2,5 uur wachten tot de boot vertrok, al met al dus een lange dag met veel wachten! Op de terugweg precies hetzelfde, in plaats van 12u gingen we pas om half 2 met de bus terug naar Kuala Lumpur. Ik zag dat veel anderen de huurauto daar ter plekke kregen, misschien een idee? Het is wel erg prettig wanneer je gelijk door kan en scheelt je veel wachttijd. Huurauto is super goed bevallen, heel fijn die vrijheid en inderdaad heel goed te doen!

Dan Lake Kenyir; deze accommodatie was erg teleurstellend na al het moois waar we al hadden geslapen. De badkamer en WC waren echt heel erg smerig, overal zwarte voegen op de grond en de wand. Ook het kleed in de zithoek zat onder de vlekken, we hebben er daar ter plekke geen actie op ondernomen omdat we al meer recensies hadden gelezen dat het niet schoon was.

Ook het zwembad was smerig met groene wanden en troebel water. Waar ze op andere locaties ieder blaadje staan op te vegen is onderhoud niet de sterkste kant van dit resort wat echt zonde is want het is echt mooi opgezet. Het zat ook totaal niet vol, ik denk dat er max. 50 gasten hebben gezeten waaronder bijna allemaal Nederlanders. De staf had de hele dag niks te doen, dat was sneu om te zien! Ook het eten was niet echt top, maar gelukkig hadden we de auto en hebben we de lekkerste nasi goreng met een verse ananassap van de hele vakantie gegeten ergens langs de weg voor 15 ringgit! 🙂 Geen woordje Engels en geen idee wat we bestelden, was echt leuk!

Nog een gelukje aan onze kant op de terugweg, van Dubai naar Düsseldorf waren we omgeboekt naar business class!! Wat een luxe zeg!! 🙂
Ontzettend leuk om een keer mee te maken, je voelt je net een prinses haha en je komt heerlijk uitgerust aan!

Arielle, bedankt voor je inzet om deze reis voor ons te regelen, het is ons super bevallen en willen in de toekomst zeker nog een keer een ander stukje Azië bekijken!!